lupa x
user

WeDo: Pětině e-shopů vzrostou předvánoční tržby o víc než 20 procent.

WeDo: Pětině e-shopů vzrostou předvánoční tržby o víc než 20 procent.

08.09.2021

Redakce

WeDo: Pětině e-shopů vzrostou předvánoční tržby o víc než 20 procent.

Zhruba 45 procent tuzemských internetových obchodů očekává letos před Vánoci meziroční růst tržeb a 17 procent čeká více než dvacetiprocentní zvýšení. Pokles naopak předpokládá osm procent obchodníků. Více než polovina obchodů zvýšila skladové zásoby a pětina zrychlila expedici zboží. Vyplývá to z aktuální analýzy logistické firmy WeDo.

Více než polovina on-line obchodů očekává růst tržeb i za celý letošní rok. Zároveň nepředpokládají, že by se lidé po zkušenostech s uzávěrou ekonomiky kvůli koronaviru letos ve velkém vraceli do kamenných obchodů. Nákup v nich upřednostňuje jen 13 procent nakupujících. „Necelá polovina dotázaných očekává zhruba vyvážené nákupy on-line a v kamenných obchodech, převážně nebo pouze na e-shopech bude letos nakupovat 37 procent lidí,“ doplnil generální ředitel WeDo Daniel Mareš.

Vývoj bude podle ředitele internetového obchodu Astratex Miroslava Tesaře záležet na epidemické situace. „Pokud se udržíme v mezích normálního fungování, očekáváme standardní meziroční růst na úrovni 15 až 20 procent. Pokud bude docházet k nějakým omezením, pak očekáváme zvýšenou poptávku na meziroční úrovni 20 až 40 procent,“ dodal.

Místo dřívějších způsobů přebírání zboží si klienti rychle zvykli na doručení zboží na místo a v čase, které jim vyhovují. Téměř polovina (47 procent) lidí volí doručení zboží přímo na vybranou adresu, 42 procent upřednostňuje zvolené výdejní místo. Dodání do ruky přitom volí především obyvatelé menších obcí, naopak ve větších městech už je více rozšířená a dostupná síť výdejních míst a boxů. Na oblibě získávají výdejní boxy, které letos plánuje využít devět procent nakupujících.

Při doručení přitom vládnou bezhotovostní platby a jen asi 14 procent lidí počítá s tím, že bude platit dobírkou v hotovosti. Zbytek pokryjí různé bezhotovostní varianty, jako jsou platby kartou, platební brány či převody z účtu.

O tom, že vánoční sezona je skutečně za dveřmi, svědčí podle Mareše také to, že 46 procent lidí chce mít nakoupené vánoční dárky více než měsíc dopředu. Naopak nákupy na poslední chvíli nechává šest procent lidí.

Praha 7. září (ČTK)

Hlavní stránka