Odlitky těla, které v průběhu inscenace s pomocí tří tanečníků doslova mutují
07.10.2021
Marie Gourdain v Mu --Tation pracuje s odlitky těla, které v průběhu inscenace s pomocí tří tanečníků doslova mutují. Zkoumají tak důležitost proměny formy v cyklu života. V inscenaci se objeví tři performeři: Sabina Bočková, Matthew Rogers a Radim Klásek.
PONEC-divadlo pro tanec, v říjnu uvádí další dvě premiéry: Mu–Tation pro dospělé a Škatulení pro děti
Mu — Tation
Jak mu—tovat naše myšlení, hodnoty a pohled na svět v nezastavitelném cyklu života a v době, kdy je myšlenka zásadní změny všudypřítomná? Inscenace Mu—Tation prozkoumává možnosti transformace těla, úplného zředění bytí, ale i myšlenku stvoření bytosti od nuly, složené z různých kousků. Je možné, aby tělo, jak ho známe, zmizelo? Nebo aby bylo jiné? Jako když se housenka promění v motýla, rozpadne se na své elementární částice a přemění se podle jiného plánu, jiné architektury? Francouzská choreografka Marie Gourdain pomocí tří performerů pracuje na velké metamorfóze, která projde několika po sobě jdoucími reinkarnacemi.
Marie Gourdain je choreografka, scénografka a výtvarnice původem z Paříže, která žije od roku 2010 v Praze. Vystudovala filmovou animaci na francouzské École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs (ENSAD). V rámci studia absolvovala Erasmus na VŠUP v Praze. Za svou výtvarnou a sochařskou práci získala cenu Frédéric de Carfort Paris (2011) a cenu pro sochaře ENSAD Paris (2009). Od roku 2015 je členkou kolektivu tYhle, který se věnuje fyzickému divadlu a tanci. Ve Francii založila nový soubor Matière Mobile.
V inscenaci vystupuje Sabina Bočková společně s Matthewem Rogersem a Radimem Kláskem. Hudba je dílem Sáry Vondráškové /Never Sol/, světelný design vytváří Zuzana Režná.
Škatulení zve děti od 4 let do světa fantazie, v němž se i zdánlivě obyčejné věci mění v něco nevšedního. Stačí otevřít oči, zapnout představivost, rozhýbat se a hrát si. Představení propojuje tanec, živou hudbu, performanci, prvky improvizace i technologie. Seznamuje děti s uvažováním o prostoru a architektuře, fyzikálních zákonech, přepravě a cestování krabic, ale i důležitosti přání a snů.
Mirka Eliášová absolvovala taneční katedru HAMU, obor choreografie, v roce 1997. Později přidala i doktorské studium na téže akademii, kde působí také pedagogicky. Kromě inscenací pro děti vytvořila řadu dalších děl a také zajímavých tanečních filmů. Spolupracuje s různými divadelníky a dlouhodobě experimentuje s Komorním orchestrem Berg, včetně site-specific projektů.
Celý program najdete na www.divadloponec.cz
PONEC – divadlo pro tanec provozuje Tanec Praha z.ú., jedna z prvních kulturních neziskovek (založena r.1991). PONEC funguje jako produkční dům a profesionální scéna pro nezávislé umělce a na jaře bude otevírat svou první zkušebnu v sousedním objektu Krenovky. Vytváří tak zázemí domácím umělcům a zároveň je významnou scénou řady festivalů a mezinárodních projektů za podpory programu Kreativní Evropa.
PONEC provozuje Tanec Praha z.ú. za finanční podpory Hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR a Městské části Praha 3.
S žádostí o další informace či foto se obracejte na:
Kateřina Marková R. Pereira,
PONEC – divadlo pro tanec, media relations
Mobil: +420 737 254 459,
E-mail: katerina.markova@tanecpraha.eu