Forbes: Z médií v Česku dokáže zasáhnout největší publikum Seznam.cz
12.01.2022
Z mediálních domů v Česku dokáže zasáhnout největší publikum – až šest milionů lidí denně – společnost Seznam.cz s vydavatelstvím Borgis, ve kterém má třetinový podíl. Za Seznamem skončily i společnosti FTV Prima nebo Central European Media Enterprises (CME), která provozuje mimo jiné televizní kanál Nova. Uvedl to server Forbes.cz. Seznam je podle něj v současnosti rovněž nejvýdělečnější česká mediální instituce. Při obratu 4,96 miliardy korun se jeho ziskovost pohybuje těsně pod dvěma miliardami Kč.
Seznam.cz provozuje vlastní zpravodajský server Seznam Zprávy, celoplošnou televizní stanici Televize Seznam a spolu s Borgisem třeba servery Novinky.cz, Super.cz a Sport.cz. Borgis také vydává deník Právo. Seznam.cz, jejímž majitelem a zakladatelem je Ivo Lukačovič, je největší českou internetovou firmou. To podle Forbesu pomohlo firmě k prvenství v počtu lidí, které dokáže mediálně zasáhnout. „Těží přitom ze síly své domovské stránky (Seznam.cz), která je dodnes pro mnohé vstupní branou do digitálního světa,“ píše Forbes.
Za sebou nechal Seznam.cz mimo jiné provozovatele nejstarších českých komerčních televizních stanic, společnosti FTV Prima a CME. FTV Prima, která provozuje mimo jiné televizní kanály Prima, Prima Cool nebo CNN Prima News, má podle Forbesu denní zásah publika zhruba 5,4 milionu lidí. Těsně za Primou miliardáře Ivana Zacha skončila se zásahem 5,2 milionu lidí firma CME, která v Česku provozuje třeba televizní kanály Nova a Nova Cinema, zpravodajský web TN.cz nebo videoportál Voyo. CME byla v roce 2020 převzata investiční skupinou PPF, která mimo jiné ovládá také operátora O2. Ten je se svou službou O2 TV největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.
Až na čtvrtém místě v žebříčku Forbesu s denním publikem 5,1 milionu lidí zůstala mediální skupina Czech Media Invest Daniela Křetínského a Patrika Tkáče, která prostřednictvím své dceřiné společnosti Czech News Center vydává desítky tištěných titulů – například Blesk, E15, ABC nebo Reflex – a provozuje rozhlasové stanice Frekvence 1 a Evropa 2 či zpravodajské servery, třeba Blesk.cz a Info.cz. Na pátém místě je podle Forbesu s publikem rovných pěti milionů lidí veřejnoprávní mediální instituce Česká televize, která provozuje televizní stanice i zpravodajský portál ČT24.cz nebo videoportál iVysílání.
Na dalších místech skončily skupina Mafra spadající pod Agrofert, vydavatelství Vltava Labe Media Marka Dospivy, Český rozhlas, vydavatelství Economia Zdeňka Bakaly a vydavatelství Empresa Media, které vlastní Jaromír Soukup.
Mediální domy v ČR s největším zásahem publika:
Mediální dům | Zásah na denní publikum
(v mil.) |
Seznam.cz (spolu s Borgis) | 6 |
FTV Prima | 5,4 |
CME | 5,2 |
Czech Media Invest | 5,1 |
Česká televize | 5 |
Mafra | 4,5 |
Vltava Labe Media | 3,2 |
Český rozhlas | 1,3 |
Economia | 1,2 |
Empresa Media | 1 |
Zdroj: Forbes
Praha 12. ledna (ČTK)