Vydavatelství The New York Times má deset milionů předplatitelů
02.02.2022
Vydavatelství The New York Times Company, které vydává stejnojmenný deník, má deset milionů předplatitelů. Podařilo se mu to o tři roky dříve, než si předsevzalo, díky koupi sportovního webu The Athletic. Firma to uvedla ve svém dnešním sdělení.
The New York Times Company koupilo The Athletic počátkem tohoto roku za 550 milionů dolarů (11,8 miliardy Kč). Díky této akvizici získalo dalších 1,2 milionu abonentů k původním 8,8 milionu předplatitelů z konce loňského roku.
Z toho 5,9 milionu mělo loni předplaceno digitální zprávy a více než dva miliony další digitální služby včetně her. Tištěné noviny odebíralo méně než 800.000 lidí.
Podnik se 170letou tradicí si nyní vytkl za cíl 15 milionů předplatitelů do konce roku 2027. Dosáhnout ho chce i pomocí akvizic, jako byl nákup slovní hry Wordle, který oznámil v úterý.
Tržby společnosti se ve čtvrtém čtvrtletí zvýšily o 16,7 procenta na 594, 2 milionu dolarů, a překonaly tak odhady. Příjmy z digitální reklamy vzrostly o 23,3 procenta na rekordní úroveň.
Za celý rok stouply tržby o 16,3 procenta na 2,1 miliardy dolarů. Nad dvěma miliardami byly poprvé od roku 2012.
Příjmy z předplatného loni vzrostly o 13,9 procenta na 1,4 miliardy dolarů. Oživily ale i reklamní příjmy. Ty se zvýšily na 497,5 milionu dolarů, což je o 26,8 procenta více než v roce 2020, i když stále o 6,2 procenta méně než před pandemií v roce 2019.
Vydavatelství The New York Times Company se rozhodlo pro model postavený na předplatném před deseti lety v reakci na strmý pokles prodeje tištěných novin. Od té doby se pro ostatní média stalo vzorem, napsala agentura Reuters.
New York (ČTK)