Vlastníkem 70 procent webu Mediář se stala společnost BigBoard
07.04.2022
Novým většinovým vlastníkem zpravodajského webu Mediář se stala společnost BigBoard, která podniká na trhu venkovní reklamy. BigBoard získal ve firmě News Media, která web zaměřený na média a marketing vydává, 70 procent, když koupil 50 procent od firmy Global Marketing a 20 procent od šéfredaktora Ondřeje Austa. Aust si ponechá 30 procent a zůstane šéfredaktorem i ve vedení vydavatelské firmy. Mediář to dnes oznámil v tiskové zprávě. Cenu nebude sdělovat.
Druhým jednatelem se za BigBoard stává Marek Pavlas. „Produkce vydavatelství News Media vhodně doplňuje naše dosavadní mediální aktivity a dále rozšíří náš on-line byznys. Dohodli jsme se rovněž, že v průběhu následujících tří let budeme významně investovat do rozvojových projektů Mediáře,“ uvedl předseda představenstva BigBoardu Richard Fuxa.
Skupina BigBoard je největším tuzemským poskytovatelem venkovních reklamních ploch, který na českém trhu venkovní reklamy má víc než 50procentní podíl. Richard Fuxa je šéfem a zároveň pětinovým vlastníkem skupiny, 20 procent v ní má společnost Touzimsky Media spravovaná Janem Veverkou, většinových 60 procent drží slovenská mediální skupina Joj Media House. BigBoard čerstvě vstoupil do ekonomického týdeníku Hrot, vydává také lifestylový web Flowee či metropolitní zpravodajství PrahaIN.
„Od roku 2011 Ondřej vydával Médiář sám, na podzim 2014 jsme založili společnou vydavatelskou firmu News Media. Ta je zisková od počátku svého fungování, navíc jeden úspěšný, částečný exit už má za sebou, šlo o odprodej soutěžní přehlídky AppParade v roce 2018. Sedm a půl roku od založení tohoto mediálního start-upu tak mohu konstatovat, že potvrdil svou životaschopnost a vyplácí se,“ uvedl jednatel Global Marketingu Michal Bařina.
Praha (ČTK)