lupa x
user

Čtenost bulvárních deníků klesla za deset let o 40 procent

Čtenost bulvárních deníků klesla za deset let o 40 procent

13.04.2022

Redakce

Čtenost bulvárních deníků klesla za deset let o 40 procent

Průměrná čtenost tištěných bulvárních deníků se za posledních deset let snížila o dvě pětiny na necelých 900.000 čtenářů na vydání. Nejčtenější zůstává deník Blesk s 685.000 čtenářů. Vyplývá to z aktuálních údajů Unie vydavatelů pro ČTK. Blesk dnes slaví 30 let od prvního vydání.

Blesk vede i celkové pořadí v tuzemsku vydávaných deníků podle čtenosti i prodaného nákladu v druhém pololetí loňského roku. Druhá je Mladá fronta Dnes se 440.000 čtenáři a třetí Sport se čteností 196.000 lidí na vydání. Čtvrtý je další bulvární deník Aha! se 184.000 čtenáři.

Nebulvární deníky zaznamenaly za desetiletí pokles čtenosti zhruba o polovinu. Větší propad souvisí s masivnějším přesunem čtenářů na internet, čtenáři bulváru jsou totiž více konzervativní a stále dávají přednost tištěným novinám.

Nejvyšší čtenost se odráží i v objemu inzertních příjmů. Například v únoru Blesk inkasoval 162 milionů korun, zatímco Mladá fronta Dnes 69,5 milionu Kč. Bezplatný deník Metro měl z inzerce 70,6 milionu korun a inzertní příjmy Aha! činily 16,9 milionu Kč.

Počet bulvárních titulů mezi deníky se v posledních letech ustálil na dvojici Blesk a Aha!, kterou vydává vydavatelství Czech News Center podnikatelů Daniela Křetínského a Patrika Tkáče. Pokusy o vytvoření konkurenčních periodik skončily v minulosti neúspěchem. V minulosti vycházely například deníky Expres, Super nebo časopis Impuls.

 

Praha (ČTK)

Hlavní stránka