Prima zavedla měření reklamy kombinující TV a on-line
13.04.2022
Prima a její obchodní zastupitelství Prima Media Club zavedly měření reklamy, které kombinuje výsledky kampaní v televizích a on-line včetně HbbTV. Projekt AdCross vyvíjela Prima se společností Nielsen Admosphere a Českou televizí více než dva roky a investovala do něj miliony korun. Uvedli to dnes zástupci Primy.
„Tímto unikátním projektem chceme ustanovit jednotnou měnu pro měření videa na českém trhu. Reagujeme na současný trend, kdy se návyk diváků při sledování televize mění. Čím dál častěji lidé sledují video obsah v on-line a na různých platformách – ať již v IPTV (v televizním vysílání přes internet), na počítači, tabletu nebo telefonu. Velké popularitě se těší i zpětná sledovanost pořadů,“ uvedl generální ředitel Primy Marek Singer.
AdCross je lokálně vyvinutý produkt pro potřeby českého trhu, jenž umožňuje změřit afinity cílových skupin i zásah videoreklamy a upoutávek bez ohledu na to, na jaké platformě se vysílají. Data ohledně sledovaných reklam se pomocí měřících skriptů sbírají a propojují s agregovanými a anonymizovanými daty z Českého národního panelu, k nimž se ještě přidává sledovanost z peoplemetrů, kterou pro skupinu Prima dodává ATO. Díky tomu vidí uživatel v softwaru Adwind Kite všechna data pohromadě a může snadno vyhodnocovat úspěšnost kampaně.
Obchodní zastupitelství Prima Media Club již na začátku roku 2022 zařadilo část on-line video prostoru (digitálních eGRPs) do TV balíčků. AdCross tak klientům umožňuje vidět výsledky za odbavení televizních kampaní.
Prima se na začátku roku dostala do sporu s O2 TV kvůli novým podmínkám vysílání jejích kanálů, které omezovaly přetáčení reklamy při zpětném zhlédnutí. Prima proto chtěla své kanály z nabídky O2 od března odstranit, později termín odložila na začátek června. Podle O2 si televize kladla nepřijatelné finanční podmínky. Později O2 a Prima oznámily dohodu.
Praha (ČTK)