Nejčtenějším deníkem byl v prvním čtvrtletí opět Blesk s 684.000 čtenáři
19.05.2022
Nejčtenějším deníkem byl v posledních dvou čtvrtletích opět bulvární Blesk s průměrně 684.000 čtenáři na vydání. Je to o 1000 čtenářů méně než v předchozím období, tedy ve třetím a čtvrtém loňském čtvrtletí. Druhá Mladá fronta Dnes si rovněž o 1000 čtenářů pohoršila na 439.000 lidí. Na třetím místě je Sport s poklesem o 7000 na 189.000 čtenářů. Na dalších místech jsou Právo a Aha. Vyplývá to z šetření Media Projekt, které dnes zveřejnila Unie vydavatelů.
Vliv na čtenost měla podle ředitele výzkumné agentury STEM/MARK Jana Tučka pandemie covidu i válka na Ukrajině. „Rostla úloha tištěných médií jako pravdivého a seriózního zdroje informací a rozborů,“ uvedl.
Celkem 428 000 čtenářů na vydání měla síť regionálních titulů Deník vydavatelství Vltava Labe Media, což je nárůst zhruba o 3 000 čtenářů. Z jednotlivých mutací je nejčtenější Středočeský a Pražský deník se 75 000 čtenáři. Následuje Moravskoslezský deník s 64 000 čtenáři. U bezplatných novin vede Metro s 351 000 čtenáři, E15 měla 67 000 čtenářů.
Mezi suplemety byl v prvním letošním a posledním loňském čtvrtletí nejčtenější Blesk magazín TV s 867 000 čtenáři. Následují TV magazín se 770 000 uživateli a Magazín Dnes se 495 000 čtenáři.
Největší podíl na trhu měl mediální dům Mafra s 25,5 procenta, následuje vydavatelství Czech News Center s 24,7 procenta a Vltava Labe Media s 19,8 procenta.
Celkový zásah tisku stoupl o procentní bod na 83 procent populace, tedy asi 7,302 milionu lidí, přičemž deníky oslovily 54 procent populace. Čtenářem alespoň jednoho časopisu vydávaného v ČR je 76 procent občanů ČR ve věku 12 až 79 let.
Výzkum prošel od začátku roku 2022 inovacemi. Po zkušenostech z pandemického období, kdy se prohloubila neochota veřejnosti odpovídat v rámci výzkumů, se rozšířil okruh používaných dotazovacích metod.
Praha (ČTK)