Nejčtenějším deníkem byl v pololetí Blesk se 676 000 čtenáři
15.08.2022
Nejčtenějším deníkem v Česku byl v prvním pololetí Blesk se 676.000 čtenářů na vydání, což je proti předchozímu období pokles o 8000 lidí. Následovala Mladá fronta Dnes s úbytkem 5000 čtenářů na 434.000 a deník Sport se 183.000 čtenáři proti 189.000 v letošním prvním a loňském čtvrtém čtvrtletí. Čtvrtý je bulvární deník Aha! a páté Právo. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnila Unie vydavatelů.

Foto: Shutterstock
Skupina regionálních novin Deník vydavatelství Vltava Labe Media vykázala čtenost 414 000 čtenářů na vydání, což je o 14 000 méně. Nejčtenější mutací byl Deník střední Čechy a Pražský deník se 73 000 čtenáři. Mezi bezplatnými tituly vede Metro se 353 000 čtenáři a E15 měla 65 000 čtenářů na vydání. Mezi suplementy byl v prvním letošním a posledním loňském čtvrtletí nejčtenější Blesk magazín TV s 862 000 čtenáři. Následují TV magazín se 747 000 uživateli a Magazín Dnes se 487 000 čtenáři.
„Čtenáři dokazují, že tisk je pro ně důvěryhodným informačním zdrojem a pevnou součástí jejich životního stylu i ve složité době probíhajících ekonomických změn, napjaté politické situace ve světě a rostoucí inflace,“ uvedl výkonný ředitel Unie vydavatelů Václav Mach.
Největší podíl na trhu měl mediální dům Mafra s 3,233 milionu čtenářů, následuje vydavatelství Czech News Center s 3,079 milionu a Vltava Labe Media s 2,636 milionu čtenářů.
Tištěná média v prvním pololetí četlo 82 procent lidí ve věku 12 až 79 let. Deníky a jejich suplementy čte 60 procent populace čtenářů a časopisy čtou tři čtvrtiny Čechů. Celková čtenost tisku na jedno vydání představuje 66 procent populace ve věku 12 až 79 let, což je rovněž dlouhodobě stabilní hodnota.
Praha (ČTK)