lupa x
user

Nejčtenějším deníkem byl v pololetí Blesk se 676 000 čtenáři

Nejčtenějším deníkem byl v pololetí Blesk se 676 000 čtenáři

15.08.2022

Redakce

Nejčtenějším deníkem v Česku byl v prvním pololetí Blesk se 676.000 čtenářů na vydání, což je proti předchozímu období pokles o 8000 lidí. Následovala Mladá fronta Dnes s úbytkem 5000 čtenářů na 434.000 a deník Sport se 183.000 čtenáři proti 189.000 v letošním prvním a loňském čtvrtém čtvrtletí. Čtvrtý je bulvární deník Aha! a páté Právo. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnila Unie vydavatelů.

Nejčtenějším deníkem byl v pololetí Blesk se 676 000 čtenáři

Foto: Shutterstock 

Skupina regionálních novin Deník vydavatelství Vltava Labe Media vykázala čtenost 414 000 čtenářů na vydání, což je o 14 000 méně. Nejčtenější mutací byl Deník střední Čechy a Pražský deník se 73 000 čtenáři. Mezi bezplatnými tituly vede Metro se 353 000 čtenáři a E15 měla 65 000 čtenářů na vydání. Mezi suplementy byl v prvním letošním a posledním loňském čtvrtletí nejčtenější Blesk magazín TV s 862 000 čtenáři. Následují TV magazín se 747 000 uživateli a Magazín Dnes se 487 000 čtenáři.

„Čtenáři dokazují, že tisk je pro ně důvěryhodným informačním zdrojem a pevnou součástí jejich životního stylu i ve složité době probíhajících ekonomických změn, napjaté politické situace ve světě a rostoucí inflace,“ uvedl výkonný ředitel Unie vydavatelů Václav Mach.

Největší podíl na trhu měl mediální dům Mafra s 3,233 milionu čtenářů, následuje vydavatelství Czech News Center s 3,079 milionu a Vltava Labe Media s 2,636 milionu čtenářů.

Tištěná média v prvním pololetí četlo 82 procent lidí ve věku 12 až 79 let. Deníky a jejich suplementy čte 60 procent populace čtenářů a časopisy čtou tři čtvrtiny Čechů. Celková čtenost tisku na jedno vydání představuje 66 procent populace ve věku 12 až 79 let, což je rovněž dlouhodobě stabilní hodnota.

Praha (ČTK)

Hlavní stránka