lupa x
user

V létě nejvíce přibývaly e-shopy s módou, zpomalil růst prodejců elektroniky

V létě nejvíce přibývaly e-shopy s módou, zpomalil růst prodejců elektroniky

30.09.2022

Redakce

Na českém internetu od června do srpna podle analýzy společnosti Upgates nejvíce přibývaly e-shopy s módou a doplňky. Jejich podíl mezi novými obchodníky činil 31,5 procenta, loni to bylo 17 procent. Naopak výrazně zpomalil růst prodejců elektroniky, a to z loňských 15 procent na letošních zhruba pět procent. Uvedl to Martin Pech, obchodní ředitel firmy Upgates, která poskytuje řešení pro tvorbu a pronájem e-shopů.

V létě nejvíce přibývaly e-shopy s módou, zpomalil růst prodejců elektroniky

Foto: Shutterstock

Mezi nově založenými internetovými obchody mezi červnem a srpnem tvoří zhruba deset procent prodejci jídla a nápojů, často nabízející domácí výrobky. Proti loňsku je to podle Pecha dvojnásobný nárůst.

Pokles v případě e-shopů s elektronikou je dán především silnou konkurencí. „Jde o mimořádně konkurenční odvětví, které aktuálně drží pevně v rukou velcí e-commerce hráči. Uspět v této oblasti je proto velmi obtížné,“ uvedl Pech.

Obchodníci, kteří si pro založení e-shopu vybrali uplynulé měsíce, se chtěli s dostatečným předstihem připravit na vánoční sezonu. „Spuštění e-shopu zabralo hodně času z pohledu vyjednávání s dodavateli či správy skladu. Proto jsme jej založili už v létě, abychom využili příležitost vyrůst obzvláště v předvánočním období,“ řekl Nicholas Nazarčuk z e-shopu lelio.cz, který se zaměřuje na dámské kabelky.

Nejvíce nových e-shopů vzniklo podle Pecha v poslední době od podzimu 2020 do jara 2021 v důsledku pandemie koronaviru a nuceného uzavření kamenných prodejen. Nejsilnějším měsícem pokud jde o nové internetové obchody byl loňský leden. Z nově založených on-line prodejců jich v uplynulých dvou letech podle Pecha přežilo devět z deseti.

Počet internetových obchodů v ČR podle dat nákupního rádce Heureka a Asociace pro elektronickou komerci (APEK) loni meziročně vzrostl o tři procenta na 50 985. Češi v nich utratili 223 miliard korun, meziročně o 14 procent více. Podíl e-shopů na českém maloobchodu v uplynulém roce dosáhl 17 procent, proti roku 2020 vzrostl o procentní bod.

Praha (ČTK)

Hlavní stránka