lupa x
user

Obrat e-shopů v ČR ve třetím čtvrtletí meziročně klesl o pět procent

Obrat e-shopů v ČR ve třetím čtvrtletí meziročně klesl o pět procent

08.10.2022 , Aktualizováno 07.10.2022

Redakce

Obrat tuzemských internetových obchodů ve třetím čtvrtletí meziročně klesl o pět procent. Ve srovnání s předchozím kvartálem se jedná o zlepšení o čtyři procentní body. Skokanem se stala kategorie sporáky na tuhá paliva s růstem o 283 procent, propadákem jsou testy na koronavirus se snížením o 86 procent. Vyplývá to z analýzy nákupního rádce Heureka.

Obrat e-shopů v ČR ve třetím čtvrtletí meziročně klesl o pět procent

Foto: Shutterstock

Ještě koncem srpna to vypadalo, že v meziročním srovnání budou čísla na nule, což by znamenalo návrat obratu e-commerce na loňskou úroveň. V září ale mnoha lidem dorazily nové zálohy, a spolu s citelným ochlazením počasí začalo přemýšlení o následující zimě. Ve srovnání s loňskem lidé své nákupy dočasně utlumili,“ uvedl výkonný ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Vedle kamen se meziročně dařilo také například klimatizacím (růst o 112 procent), ložnímu povlečení (97 procent), parfémům (34 procent), mrazákům (23 procent) nebo notebookům (24 procent). Naopak klesal obrat u robotických vysavačů (o 42 procent), sušiček prádla (40 procent), kávovarů (18 procent), myček (18 procent) nebo kuchyňských robotů (14 procent).

On-line trh by měl podle firmy znovu začít růst s příchodem vánoční sezony, tedy zhruba na konci října. Nákupy se opět rozběhnou ve chvíli, kdy lidé budou mít určitou jistotu v tom, co mohou očekávat, a sílit budou, čím více se budou blížit Vánoce. Letos se možná částečně promění způsob, jakým o nákupech nejen před Vánoci budeme přemýšlet, ale nakupovat určitě nepřestaneme,“ dodal Braverman.

Průměrná hodnota objednávky je podle údajů Heureky aktuálně 1517 korun, což je o sedm korun více než v předchozím čtvrtletí. Nejvíce, více než dvojnásobně, zdražil topenářský sortiment, elektrocentrály nebo výčepní zařízení, o třetinu pak jízdní kola, vyplývá z dat.

Češi loni v internetových obchodech podle dat nákupního rádce Heureka a Asociace pro elektronickou komerci utratili 223 miliard korun, meziročně o 14 procent více.

Praha (ČTK)

Hlavní stránka