lupa x
user

Zastupitelství Primy příští rok zvýší ceny reklamy v průměru o 14 procent

Zastupitelství Primy příští rok zvýší ceny reklamy v průměru o 14 procent

19.10.2022

Redakce

Mediální zastupitelství Media Club, které zastupuje skupinu Prima, plánuje pro příští rok zvýšení cen televizní reklamy v průměru o zhruba o 14 procent. Pro rádia reklama podraží o osm procent. Hlavním důvodem zvyšování cen je inflace a také převis poptávky zejména po televizní reklamě. Zástupci Media Clubu to uvedli na dnešní tiskové konferenci.

Zastupitelství Primy příští rok zvýší ceny reklamy v průměru o 14 procent

Foto: Shutterstock

V jednotlivých kategoriích se ceny zvýší v rozmezí o 11 do 18 procent. „Změny budou u takzvaných super breaků, které jsou velmi žádané, a také ve slevách u investic do dalších médií mimo televizi,“ řekl dnes obchodní ředitel televizní divize Media Clubu Ladislav Dianiška.

Skupina Prima se podle komerčního ředitele Vladimíra Pořízka nadále zaměří na cílovou skupinu diváků mezi 15 a 69 lety. „Podle aktuálních dat tvoří aktuálně až třetinu všech zákazníků lidé ve věku 55–69 let. Z nich 80 procent denně sleduje televizi a 61 procent každý den poslouchá rádio. Díky širokému portfoliu našich médií dokážeme za jeden měsíc zasáhnout až 97 procent této cílové skupiny,“ dodal Pořízek.

U rádií se Media Club podle obchodního ředitele zastupitelství Jana Čadka pro rok 2023 rozhodlo selektivně upravovat ceník jednotlivých stanic podle jejich úspěšnosti a očekávaného trendu poslechu. „Například Rádio Kiss, které je nejdynamičtěji rostoucí, zdražuje nejvíce, přesto je oslovení posluchačů efektivnější a účinnější než u dalších celoplošných rádií,“ dodal.

Zvyšování cen reklamy v příštím roce plánuje i konkurenční skupina Nova. „S nárůstem ceny počítáme, ale konkrétní čísla nebudeme vzhledem k probíhajícím jednáním s agenturami prozatím sdělovat,“ uvedl generální ředitel Novy Jan Vlček. Česká televize obchodní strategii teprve nastavuje a měla by jí dokončit do konce října.

Media Club vedle kanálů Primy nabízí reklamní prostor i na kanálech Óčko, Paramount nebo Atmedia. Jeho podíl na televizním trhu se pohybuje okolo 38 procent. Na rádiovém trhu zastupuje mimo jiné Impuls, Frekvenci 1, Evropu 2 nebo Kiss. Jeho podíl na trhu je okolo 41 procent.

Prima podle generálního ředitele skupiny Marka Singera má za sebou co do sledovanosti rekordní jaro, kdy průměrná sledovanost přesáhla 27 procent, což je o dva procentní body více než loni. Podzimní sezónu Prima zahájila s více než 28 procenty. Nejsledovanějšími pořady jsou seriály ZOO, Duch nebo Polda.

Praha (ČTK)

 

Hlavní stránka