lupa x
user

Tištěné reklamní letáky čte 72 procent Čechů. Třetina víc než dříve

Tištěné reklamní letáky čte 72 procent Čechů. Třetina víc než dříve

24.10.2022

Redakce

Tištěné reklamní letáky si alespoň občas prolistuje 72 procent české populace a jako pravidelný zdroj informací o nabídkách prodejců jej využívá 30 procent Čechů. Třetina lidí využívá letáky více než v minulých letech. Vychází to z nejnovějšího průzkumu agentury STEM/MARK pro Českou distribuční mezi 1500 respondenty.

Tištěné reklamní letáky čte 72 procent Čechů. Třetina víc než dříve

Foto: Shutterstock

„Spousta lidí si podle letáků vybírá prodejny, kam zajde nakoupit nebo sestavuje nákupní seznamy. Pro každého druhého Čecha jsou navíc nejpřehlednějším zdrojem informací o akčních nabídkách prodejců. To reflektuje také čtenost, která je z hlediska pravidelnosti vyšší u tištěných letáků než u online letáků, mobilních aplikací či jiných médií. Přestože žijeme v digitální době, stále existuje početná skupina lidí, která preferuje tištěný leták,“ uvedl obchodní ředitel České distribuční Jaroslav Staněk.

Celkem 39 procent respondentů uvedlo, že si pokaždé prohlíží nový akční leták, i když se zrovna nechystá na nákup. Domácnosti podle slevových akcí v tištěných letácích nakupují pokaždé v 45 procentech případů a jen občas ve 42 procentech. Při sestavování nákupních seznamů se tištěnými akčními letáky vždy řídí 25 procent domácností a zhruba v polovině případů 37 procent domácností. Pouze 12 procent respondentů uvedlo, že se ve svých nákupních seznamech akčními letáky nikdy neinspirují.

Na letácích spotřebitele nejvíce zajímají potraviny, následované drogerií a kosmetikou. Na dalším místě je s velkým odstupem kategorie produktů domácnost a zahrada. Takřka polovinu lidí (45 procent) v tištěných letácích zajímá sleva na zboží v konkrétní kategorii bez ohledu na značku, 32 procent respondentů pak hledá slevu konkrétního výrobku nebo značky.

Praha (ČTK)

Hlavní stránka