Nejoblíbenějším e-shopem se v soutěži ShopRoku od Heureka.cz stal Lidl-shop.cz
18.04.2023 , Aktualizováno 17.04.2023
Nejoblíbenějším internetovým obchodem za rok 2022 se v soutěži ShopRoku, kterou pořádá srovnávač cen Heureka.cz, stal Lidl-Shop.cz. Cenu za nejkvalitnější e-shop si odnesl antikvariát Knihobot.cz. Poprvé se tento rok předávalo ocenění v kategorii Visa Special Award, které je určené pro e-shopy působící na on-line tržišti Heureka Marketplace. Získal ho prodejce elektroniky Eldum.cz. Vyplývá to z tiskové zprávy Heureky, kterou má ČTK k dispozici.

Foto: Shutterstock
„Vítěze ShopuRoku jsme letos vyhlašovali počtrnácté, je to tedy už tradiční ocenění e-shopů za jejich práci, ale i důležitý faktor pro zákazníky, kteří nejenže můžou o vítězích spolurozhodovat, ale pomůže jim to s pohodlným výběrem z kvalitních, spolehlivých a udržitelných e-shopů,“ uvedl výkonný ředitel Heureky Tomáš Braverman.
O nejoblíbenějším e-shopu rozhodují uživatelé Heureky, kteří mohou hlas odevzdat až třem obchodníkům. Hlavní Cenu popularity stejně jako v minulém ročníku získal Lidl-shop.cz. V jednotlivých kategoriích se mezi nejoblíbenějšími e-shopy objevil také prodejce elektroniky Datart.cz, obchod specializující se na módu a doplňky Cityzenwear.cz nebo e-shop s hobby vybavením MojeGalanterka.cz, stojí ve zprávě.
Cena kvality se naopak uděluje na základě zkušeností a recenzí od zákazníků, absolutním vítězem v této kategorii se stejně jako za rok 2021 stal Knihobot.cz. K dalším oceněným patřil například prodejce foto vybavení Megapixel.cz nebo e-shop s obuví Rieker-eshop.cz, informovala Heureka.
Předávala se také Cena Heureky, která je určená on-line obchodům a projektům se zajímavým příběhem či sociálním přesahem. Odborná porota složená z osobností e-commerce scény ji letos udělila výrobci řemeslných ginů Garage22. Na druhém místě skončila firma Zembag Biostore, která prodává pytle, jenž zabraňují klíčení brambor a na třetím projekt na sázení stromů Sázíme Česko.
V loni poprvé vyhlašované kategorii Udržitelný e-shop tento rok zvítězil prodejce čajů a koření Sonnentor. „Tuto kategorii mohou vyhrát e-shopy, které získaly na Heurece certifikát Udržitelný e-shop a z těch odborná porota vybírá tři nejlepší. Jsou to tedy obchody se zodpovědným přístupem k zaměstnancům, zákazníkům i životnímu prostředí,“ řekl Braverman. Mezi oceněnými udržitelnými e-shopy se objevili také prodejci módy Nilmore a Freshlabels.
O vítězi ceny Visa Special Award pro e-shopy na Heureka Marketplace se rozhoduje na základě hodnocení uživatelů, výše obratu nebo počtu objednávek. Ocenění si odnesl e-shop Eldum.cz, dalšími finalisty byly obchody, které se rovněž specializují na prodej elektroniky Mall.cz a ExaSoft.cz.
Heureka.cz soutěž ShopRoku vyhlašuje od roku 2009. Nejlepší e-shopy volí také na Slovensku.
Skupina srovnávačů Heureka Group, působící na devíti trzích střední a východní Evropy, je se svou návštěvností 23 milionů uživatelů měsíčně a nabídkou z více než 55.000 internetových obchodů největším evropským srovnávačem a nákupním rádcem.
Praha (ČTK)