Radiokomunikace: Podíl odložené sledovanosti TV letos stoupl na 11 procent
13.12.2023 , Aktualizováno 12.12.2023
Podíl odložené sledovanosti televizních kanálů v Česku se letos zvýšil o jeden procentní bod na 11 procent. Výrazně rostou také internetové platformy Voyo a Prima+, které jsou dostupné přes internet nebo HbbTV. Na setkání s novináři to uvedl generální ředitel Českých Radiokomunikací Miloš Mastník.
Foto: Shutterstock
„Omezení přehrávání dopředu u kanálů televize Prima se na růstu odložené sledovanosti neprojevilo,“ dodal ředitel úseku právního a regulace Marcel Procházka.
Televizní společnosti v příštím roce zdraží reklamu v průměru o 20 procent a reklamní potenciál televizního trhu láká nové hráče. Radiokomunikace od konce loňského roku začaly vysílat Noe+, letos v březnu pak AMC a později ještě tuzemský kanál A11. Dnes spustily další stanici Hit TV a v lednu příštího roku to bude Sporty TV. Další stanice by měla přibýt v březnu. Nyní ČRa provozují přes tři desítky televizních kanálů.
Radiokomunikace v současnosti pracují na nahrazování lineární reklamy pomocí HbbTV distribuce pro přesnější segmentaci. Novou službu firma bude testovat s televizí Óčko. Prostřednictvím HbbTV vysílatel zjistí, kdo před obrazovkou sedí a podle toho mu odvysílá reklamu. Televizorů s HbbTV je v současnosti v Česku okolo 1,4 milionu, tedy zhruba 26 procent.
Firma také stále pracuje na umístění českého obsahu na jedno místo, kde by byl dostupný prostřednictvím HbbTV, DVB-T2 a OTT, kdy divák získává obsah přes internet bez nutnosti předplatit si kabelovou nebo satelitní televizi. „Technicky jsme připraveni, nyní jde o obchodní vyjednávání. Jde o to nabídnout veškerý český obsah prostřednictvím jedné aplikace a DVB-T2,“ uvedl Procházka.
Pozemní digitální TV vysílání v současnosti využívá okolo 53,8 procenta domácností, dalších 41,8 procenta má kabelovou televizi nebo IP TV, kdy divák musí být připojen k síti prostřednictvím určitého poskytovatele. Dalších 17,3 procenta dává přednost satelitu.
Praha (ČTK)