Prodejce elektroniky Datart měl v předvánočním období rekordní prodeje
26.01.2024 , Aktualizováno 25.01.2024
Maloobchodní prodejce elektroniky Datart měl v předvánočním období rekordní prodeje. Největší zájem měli lidé tradičně o mobilní telefony a jejich příslušenství, chytré hodinky či automatické kávovary, oblíbené byly také tyčové vysavače nebo herní konzole. Za očekáváními naopak lehce zaostaly notebooky či robotické vysavače, sdělila dnes mluvčí společnosti Petra Psotková. V závěru roku jsou prodeje v maloobchodě tradičně na vrcholu.
Foto: Shutterstock
„Máme za sebou velmi obtížnou, ale současně také dobrou vánoční sezonu. Klíčové období listopadu a prosince nám přineslo zajímavé prodeje – ať už z pohledu tržeb či prodaných kusů zboží. V kontextu celého roku jsou tyto měsíce rozhodující, a jsem proto rád, že se opět ukázalo, že naše cesta rozložení sil mezi e-shop a robustní retail je ta správná,“ uvedl obchodní ředitel Datart Jan Pospíšil.
Listopad byl ve znamení Black Friday, kdy obchodníci nabízeli slevy napříč sortimentem. „Do boje s našimi tradičními konkurenty se přidaly nové marketplace, což mělo za následek ještě agresivnější ceny a tlak na marži po celý listopad,“ uvedl Pospíšil. „Během akce Black Friday jsme zaznamenali vyšší prodeje o téměř deset procent jako ve stejném období v loňském roce a dařilo se nám posílit podíl na trhu, což vzhledem k současnému vysoce konkurenčnímu prostředí hodnotíme jako velký úspěch,“ uvedl Pospíšil. Mezi nejpopulárnější produkty při Black Friday patřila sluchátka Apple AirPods a herní konzole PlayStation 5.
Listopad je z hlediska prodeje důležitým měsícem pro kategorii velkých domácích spotřebičů, která na tuzemském trhu čelí dlouhodobému poklesu zájmu spotřebitelů. „Celý trh velkých domácích spotřebičů klesá již 19 měsíců za sebou. Nám se ale dlouhodobě daří dosahovat podobných výsledků jako v předchozím roce,“ uvedl Pospíšil. Větší zájem měli lidé zejména o sušičky prádla, jejichž prodeje byly v předchozím roce zasažené skokovým zdražením energií a zákazníci jejich nákup mnohdy odkládali. V kategorii malých domácích spotřebičů zaznamenal Datart meziroční nárůst téměř o 13 procent.
Předvánoční prodeje gradovaly v prosinci. „Za celý prosinec se nám podařilo překonat plán i výsledky z roku 2022 o šest procent. Čísla z předchozího roku jsme dokázali pokořit každý den od 4. do 22. prosince, kdy se nám podařilo vygenerovat rekordní denní prodej Datartu,“ uvedl Pospíšil. Nejvíce se na růstu podílely prodeje mobilních telefonů a jejich příslušenství, chytrých hodinek, automatických kávovarů, tyčových vysavačů, ale také sušiček prádla.
Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu. Je součástí zlínské skupiny HP Tronic. Tržby skupiny předloni meziročně vzrostly o pět procent na 25,3 miliardy korun. Skupina působí také v cestovním ruchu a gastronomii, provozuje například Resort Valachy ve Velkých Karlovicích na Vsetínsku a Bistrotéku Valachy ve Zlíně. Do skupiny patří i výrobce Eta.
Zlín (ČTK)