lupa x
user

Ve Vendryni řidiči na železničním přejezdu stále riskují, přestupky jsou zaznamenávány inteligentními kamerami

Ve Vendryni řidiči na železničním přejezdu stále riskují, přestupky jsou zaznamenávány inteligentními kamerami

29.02.2024

Redakce

Na železničním přejezdu ve Vendryni u Třince funguje už rok inteligentní kamerový systém, který zaznamenává přestupky řidičů. Bohužel, stále je mnoho těch, kteří nerespektují spuštěnou výstražnou signalizaci. Riskují tam život svůj i cestujících ve vlaku a čelí také finančním postihům.

Ve Vendryni řidiči na železničním přejezdu stále riskují, přestupky jsou zaznamenávány inteligentními kamerami

Stanislav Cieslar, mluvčí Třince: „Za rok 2023 magistrát obdržel celkem 273 záznamů. Předpokládali jsme během roku postupné snížení, trend je kupodivu stále setrvalý. Automatizovaný systém funguje tak, že po uplynutí určité doby, která je stanovena na pět sekund, jednoznačně a přesně detekuje vozidlo, čili jeho polohu ve vztahu ke světelnému signalizačnímu zařízení a kolejišti. Tento záznam se okamžitě předává na PČR ČR. Ta pak posílá v blocích po 10-15 přestupcích na oddělení dopravních přestupků.“

Celkem bylo loni uloženo pokut ve výši více jak 600.000 korun.

Stanislav Cieslar, mluvčí Třince: „Od začátku letošního roku se změnou silničního zákona postih za dopravní přestupky zpřísní.“

Jako další místo pro využití inteligentního kamerového systému byl vybrán čtyřkolejný přejezd ve stanici Studénka.

Nela Eberl Friebová, mluvčí Správy železnic ČR: „Momentálně na něm probíhá zkušební provoz, po jeho úspěšném dokončení získá certifikaci od Ministerstva dopravy. Na následném řešení přestupků se budou podílet městské úřady ve Studénce a v Bílovci.“

Správa železnic má aktuálně v hledáčku dalších 33 přejezdů, u kterých prověřuje možnost instalace systému pro zaznamenávání přestupků. Vybrané lokality musí schválit Policie ČR. Nemalé částky vynakládá Správa železnic také na zvyšování bezpečnosti na stávajících kříženích.

Nela Eberl Friebová, mluvčí Správy železnic ČR: „Za loňský rok se takto zmodernizovalo 124 přejezdů za téměř 2,2 miliardy korun. Jednou z možností je jejich úplné zrušení, k čemuž loni došlo na více než šesti desítkách míst. „

Namísto přejezdů, kde je vysoká intenzita silničního nebo železničního provozu, se pak budují nadjezdy nebo podjezdy.

Hlavní stránka