lupa x
user

Prodej antivirů loni stoupl o osm procent na 1,2 miliardy Kč.

Prodej antivirů loni stoupl o osm procent na 1,2 miliardy Kč.

12.10.2021

Redakce

Prodej antivirů loni stoupl o osm procent na 1,2 miliardy Kč.

Prodej antivirových programů soukromým uživatelům v Česku loni stoupl o téměř osm procent na 52,3 milionu dolarů, tedy asi 1,2 miliardy korun. Největšími hráči byli společnosti McAfee s přibližně třetinovým podílem, dále Avast rovněž s třetinou a Eset se šestinou trhu. Vyplývá to z údajů analytické společnosti Gartner.

K zájmu o antiviry přispěl loňský růst prodeje počítačů i vyšší míra práce a výuky na PC z domova kvůli protiepidemickým omezením. Růst pokračoval i letošním prvním pololetí, i když již ne u všech dodavatelů.

„Práce na home office, ale i lepší informovanost o zvýšené aktivitě hackerů v podobě phishingu, vishingu, ale třeba i stalkingu vedly k tomu, že prodeje F-Secure v Česku vzrostly o 20 procent a podle aktuálních prodejů vše nasvědčuje tomu, že letos budou prodeje vyšší o dalších deset procent oproti roku 2020,“ uvedl ředitel distributora antiviru F-Secure David Fuchs.

Naopak největší e-shop Alza.cz letos v kategorii antivirových programů zaznamenává meziroční mírný pokles prodejů. „Vysvětlujeme si to tím, že zabudovaná antivirová ochrana ve Windows je již dostatečně robustní, takže uživatelé nemají potřebu investovat do další dodatečné ochrany. Zároveň probíhá na našem e-shopu poměrně hodně promo akcí, kdy zákazníci dostávají antivirový program jako dárek ke svému nákupu, například k základní desce,“ řekla ČTK mluvčí Daniela Chovancová.

Kyberkriminalita v Česku se podle policejního prezídia sice v roce 2020 snížila o zhruba 4,1 procenta, ale v letošním roce se vrátila v plné síle. Již v červnu letošního roku se podle České bankovní asociace dorovnal počet phishingových útoků s množstvím za celý loňský rok a počet vishingových útoků, kdy se útočníci během telefonického hovoru vydávají za bankéře či policisty, se dokonce šestinásobně zvýšil.

„V posledním roce přibylo případů se zneužitím platebních karet, podvodnými nebo nekvalitními e-shopy, což logicky souviselo s on-line nakupováním. Zvýšil se i počet podvodných e-mailů využívajících aktuální nastavení, například informace o dodání zásilky s podvodným škodlivým linkem,“ dodala mluvčí Uniqa pojišťovny Eva Svobodová.

 

Praha 12. října (ČTK)

Hlavní stránka