lupa x
user

Digitální ověření totožnosti BankID využilo 1,1 milionu uživatelů

Digitální ověření totožnosti BankID využilo 1,1 milionu uživatelů

26.05.2022

Redakce

Digitální ověření totožnosti BankID využilo alespoň jednou 1,1 milionu uživatelů na portálech veřejné správy a přes 220.000 lidí u více než stovky zapojených soukromých firem. Novinářům to řekl Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita, která službu provozuje.

Digitální ověření totožnosti BankID využilo 1,1 milionu uživatelů

„Bankovní identita se stala v krátké době nejoblíbenějším způsobem jednoduchého a bezpečného ověřování totožnosti občanů při on-line komunikaci, využívá ji 70 procent všech uživatelů. Vedle on-line spojení se státem umožňuje BankID také komunikaci s firmami, kterých se od června loňského roku do projektu zapojila více než stovka,“ uvedl Růžička.

Lidé se mohou s BankID potkat například při zajištění výpisu z nezařazeného účtu u Centrálního depozitáře cenných papírů, při nákupech mimo otevírací dobu v maloobchodní síti COOP, při ověření identity chův a rodin u firmy Hlídačky, při zřízení účtu a výpůjčce on-line v Národní knihovně nebo při ověření identity v on-line diskusích na Seznam.cz. „Do konce letošního roku se přidá řada dalších, například zdravotní pojišťovny, vysoké školy nebo mobilní operátoři. Výhledově půjde o tisíce firem,“ dodal Růžička.

Lidé používají bankovní identitu opakovaně. Za poslední rok se jedna osoba přihlásila v průměru osmkrát ke službám státu a dvakrát k portálům firem. „BankID nezná zavírací dobu, ověřování uživatelů se událo i na Štědrý den nebo na Silvestra,“ upozornil předseda představenstva společnosti Jan Blažek. Bankovní identita pomáhá budovat digitální infrastrukturu státu a mají z toho ve výsledku prospěch všichni, tedy lidé, stát i soukromý sektor, tvrdí Blažek.

Celkový počet přihlášení ke státním portálům stoupl za poslední rok na 17,1 milionu. Před spuštěním bankovní identity bylo v Česku 400.000 registrovaných identit, nyní jich je již téměř devět milionů.

První soukromé firmy začaly nabízet klientům on-line ověření pomocí bankovní identity loni v červnu. Firmy využívají BankID pro přihlášení svých klientů, vzdálenou identifikaci uživatelů nebo službu zaručeného elektronického podpisu BankID SIGN. „Aktuálně firmy nejvíce požadují vzdálenou identifikaci klientů, a to zejména banky, pojišťovny a sázkové společnosti,“ podotkl Růžička.

Bankovní identita pomocí digitální platformy BankID propojuje firmy a instituce s bankami. Firmám bankovní identita přináší zjednodušení podnikání, více klientů a jejich rychlejší a pohodlnější obsluhu. Bankovní identita usnadňuje uživatelům přihlašování, ověřování a potvrzování transakcí a umožňuje i digitálně podepisovat dokumenty. Využití služeb bankovní identity bude přitom stále více. Akcionáři Bankovní identity jsou Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Komerční banka, mBank, Moneta Money Bank, Raiffeisenbank a UniCredit Bank.

Praha (ČTK)

Hlavní stránka