lupa x
user

Prodeje školních potřeb na internetu už nyní rostou o desítky procent

Prodeje školních potřeb na internetu už nyní rostou o desítky procent

06.08.2022 , Aktualizováno 04.08.2022

Redakce

On-line prodeje školních potřeb na přelomu prázdninových měsíců rostou podle analýzy nákupního rádce Heureka.cz proti předchozím měsícům o desítky procent. Sešity a obaly začali rodiče nakupovat letos dříve než v minulých letech. Jedním z důvodů může být všeobecné zdražování a obavy z dalšího růstu cen. V současné době jsou ale batohy i další potřeby pro školáky k dispozici za přibližně stejné ceny jako loni. Meziročně výrazně vyšší zájem mají Češi o krabičky na svačinu. Informace sdělil šéf analytiků portálu Heureka.cz Michal Buzek.

Prodeje školních potřeb na internetu už nyní rostou o desítky procent

Foto: Shutterstock

Prodeje batohů, penálů nebo přezůvek vzrostl na přelomu července a srpna podle Buzka o 30 až 50 procent meziměsíčně. „Prodeje tohoto sortimentu vrcholí v srpnu, takže čekáme ještě zhruba dvojnásobný růst,“ uvedl.

Z dat Heureky vyplývá, že školní batoh lidé v e-shopech momentálně seženou v průměru za 1 500 korun. „Statistiky ukazují, že většina rodičů kupuje či obnovuje školní vybavení právě o prázdninách. A to navzdory tomu, že například ceny batohů jsou mimo sezonu, tedy v zimě, až o 20 procent nižší, což může být rozdíl i několika set korun,“ uvedl Buzek. Doplnil, že zákazníci pomalu upouští od motivů s pohádkovými postavami, častěji kupují neutrální barvy a vzory.

V případě sešitů či obalů prodeje podle Buzka vrcholí v září. Heureka ale už letos v červenci zaznamenala nárůst u tohoto sortimentu o přibližně 70 procent proti loňsku. Kromě obav ze zdražení může mít svou roli na včasnějších nákupech podle Heureky i situace na papírenském trhu, kdy je nedostatek papíru a jeho cena tedy stoupá.

„Ve srovnání s loňským rokem jsme zatím v cenách sešitů nezaznamenali žádný rozdíl, uvidíme ale co se stane, až nákupy opravdu vypuknou. Pravdou ale je, že v jednotlivých nabídkách se ceny sešitů nebo obalů mohou lišit i o 100 procent,“ řekl dále Buzek.

V posledních letech Heureka zaznamenala rostoucí zájem o krabičky na svačiny, letos v červenci byla poptávka dokonce o 60 procent vyšší než v minulém roce. Buzek předpokládá další růst v srpnu. Oblíbené jsou podle něj boxy s přihrádkami, aby se potraviny nemíchaly. Ty jsou často dostupné v kombinaci s ladícími lahvemi na vodu. Krabičku na svačinu lidé na internetu seženou v průměru za 270 korun, cena závisí podle Buzka ale na velikosti i designu.

Praha (ČTK)

Hlavní stránka