Zákazníci rychlého rozvozu potravin objednávají nejčastěji za 500 korun
17.10.2022
Typický zákazník on-line supermarketů, které nabízí dovoz do 30 minut, za jeden nákup utratí kolem 500 Kč. Lidé objednávají často pečivo, ovoce a zeleninu nebo alkohol. Rozvoz v řádu hodin nabízí on-line obchod Rohlík.cz, kde jsou nejprodávanějším produktem banány. Konkurenční firma Košík.cz pozoruje velký zájem o slevové akce.
Foto: Shutterstock
Služba Wolt Market pokrývá celou Prahu a část Brna. Typický zákazník je podle ní ve věku 16 až 35 let, objednávka je podle společnosti zboží v hodnotě 500 korun. Nejvíce objednávek přichází mezi 16:00 až 20:00 a typický nákup má 11 položek, uvedla firma. Mezi nejprodávanější kategorie patří víno, zmrzliny, ovoce a tvrdý alkohol, řekla ředitelka Wolt Market pro Česko a Slovensko Jana Trnovská. V Praze jsou mezi oblíbenými produkty cola, rajčata nebo také vodka.
Dovoz nákupu do 30 minut nabízí také společnost Dáme jídlo jako službu Dáme market, která kromě Prahy a Brna funguje v Českých Budějovicích, Plzni. Olomouci, Ostravě a Liberci. Lidé nejčastěji nakupují pečivo, ovoce a zeleninu, velmi populární jsou podle společnosti rovněž lokální piva. „Průměrný košík se zpravidla pohybuje v ceně mezi 400 až 500 korunami. Pro regiony je pak typické, že je průměrná hodnota nákupního košíku zhruba o pětinu nižší než v Praze a v Brně,“ uvedl šéf Dáme market Mikolaj Komorowski.
Klasický rozvoz nákupu nabízí on-line supermarket Rohlík.cz. „Z našeho interního výzkumu vyplývá, že suverénně nejvíce se na kusy prodalo banánů. Hned za ním následují rohlíky, poté brambory, cibule, okurky a mandarinky,“ řekla mluvčí společnosti Lutfia Wolfová. Typickým zákazníkem je podle firmy žena žijící ve větším městě, nejčastěji lidé nakupují dopoledne před prací a odpoledne. Společnost rozváží v Praze, středních Čechách a v okolích velkých měst po celém Česku.
On-line supermarket Košík.cz zaznamenal, že lidé využívají hojně slevové nástroje jako jsou akce, výhodné ceny za nákup více kusů nebo zlevněné zboží s blížícím se datem spotřeby. „Lidé začínají hledat levnější značky a nemají problém opustit prémiovou kvalitu. U řady potravin jsou ochotni si připlatit i při rostoucích cenách a uchovat si vysokou kvalitu i nadále – to platí například o pečivu, zelenině a ovoci, uzeninách, sýrech nebo obecně řemeslných a farmářských produktech,“ řekl mluvčí společnosti František Brož.
Košík.cz nabízí rozvoz po celé ČR a spatřuje trend v tom, že řada lidí v regionech si raději nechá přivézt nákup, než utrácet peníze za benzin při cestě autem do supermarketu. Společnost nabízí v regionech od nákupu za 500 Kč dovoz zdarma v případě, že se se zákazníky dohodne na termínu, jinak rozváží zdarma od nákupu za 1 200 Kč.
Praha (ČTK)