lupa x
user

Zájem o doručování do výdejních boxů se za poslední dva roky zdvojnásobil

Zájem o doručování do výdejních boxů se za poslední dva roky zdvojnásobil

19.01.2023

Redakce

Zájem Čechů o doručování balíků z internetových obchodů do samoobslužných výdejních boxů se za poslední dva roky zdvojnásobil. Zatímco v roce 2020 službu využívala desetina lidí, loni to bylo již 20 procent. Proti roku 2021 to představuje nárůst o čtvrtinu. Vyplývá to z aktuálního průzkumu přepravní společnosti GLS i informací dalších doručovatelských firem.

Zájem o doručování do výdejních boxů se za poslední dva roky zdvojnásobil

Foto: Shutterstock

Kvůli rostoucí oblibě balíkomatů se GLS rozhodla rozšířit svou síť doručovacích míst o 1300 AlzaBoxů největšího tuzemského e-shopu s elektronikou. „Chceme našim zákazníkům nadále poskytovat svoje spolehlivé přepravní služby s maximálním přizpůsobením doručování na poslední míli dle jejich aktuální volby. Jsme proto velmi rádi, že díky propojení se sítí AlzaBoxů jim můžeme být ještě blíž, když počet výdejních míst v letošním roce překročí hranici 3000,“ uvedl generální ředitel GLS Pavel Včela.

„Našim cílem je, aby se AlzaBoxy staly součástí infrastruktury obcí tak jako připojení k internetu nebo mobilní signál. Lidé nepřemýšlejí nad tím, kdo je poskytuje, ale co jim přináší. Proto jsme rádi, že se do sítě v Česku a na Slovensku připojuje další velký dopravce, jakým je GLS. Otevírá tak cestu do AlzaBoxů dalším tisícům e-shopů a opět je o něco přibližuje tomu, že si lidé budou moct vyzvednout všechny své zásilky na jednom místě, pohodlně a v čase, který jim vyhovuje,“ dodal místopředseda představenstva Alzy Jakub Krejčíř.

Cestou rozšiřování výdejních míst mimo své pobočky jde i Česká pošta, která od loňského srpna spolupracuje se společností OX Point, provozující 200 výdejních boxů. „Zároveň Česká pošta jedná s dalšími možnými partnery na spolupráci při využívání výdejních boxů,“ řekl dnes Ivo Vysoudil z tiskového oddělení.

Někteří obchodníci růst zájmu o doručování do boxů však zatím nezaznamenali. „Zájem u Astratexu zatím příliš neroste, protože od určité ceny nákupu máme dopravu zdarma. Vzhledem k situaci na trhu, dražší dopravě a nárůstu počtu výdejních boxů se ale tento trend bude letos měnit,“ podotkl marketingový ředitel Astratexu Michal Bilka.

Nejvíce výdejních samoobslužných boxů provozuje v Česku Zásilkovna, která jich má přes 3600. Nově z nich například umožňuje i odesílání zásilek.

Praha (ČTK)

Hlavní stránka