Zpravodajským webům se kvůli volbám zvýšila návštěvnost o více než desetinu
09.02.2023
Tuzemské zpravodajské weby zaznamenaly kvůli prezidentským volbám v lednu růst návštěvnosti až o více než desetinu. Z klasických PC a notebooků se návštěvnost zvýšila o sedm procent, z mobilních telefonů narostla o osm procent a z tabletů o 13 procent. Návštěvnost vrcholila 28. ledna, kdy byly vyhlašované výsledky druhého kola volby. V ten den sledovalo zpravodajství 3,7 milionu uživatelů všech typů zařízení. Vyplývá to z měření NetMonitor společnosti Gemius.
Foto: Shutterstock
V lednu informovaly všechny zpravodajské weby o nadcházejících prezidentských volbách, probíhajících volebních debatách a po ukončení dvou volebních kol také o výsledcích prezidentských voleb. Již první kolo voleb 13. a 14. ledna způsobilo viditelný nárůst návštěvnosti zpravodajských webů. V sobotu 14. ledna, tedy druhý volební den prvního kola a zároveň den vyhlášení výsledků, sledovalo weby v kategorii zpravodajství více než 3,45 milionu uživatelů.
Zájem uživatelů byl viditelný obzvlášť na mobilních zařízeních, kdy například ve čtvrtek před volbami navštívilo zpravodajské weby 2,2 milionu uživatelů, v první den voleb v pátek pak o 200.000 více a v den vyhlášení výsledků prvního kola v sobotu již téměř 2,9 milionu uživatelů.
Druhé kolo voleb a především den vyhlášení výsledků a oznámení o zvolení Petra Pavla novým prezidentem ČR přineslo ještě vyšší zájem. Ze všech měřených zařízení sledovalo zpravodajství téměř 3,7 milionu uživatelů, ze samotných mobilních zařízení jich bylo více než 3,1 milionu.
Uživatele také zajímaly televizní debaty prezidentských kandidátů před prvním a druhým kolem voleb. Zájem o ně mohl ovlivnit sedmiprocentní nárůst návštěvnosti v kategorii televize a rádia.
Celková návštěvnost webů z PC i mobilů přitom v lednu stagnovala na 7,16 milionu, respektive na 6,9 milionu uživatelů. Zvýšil se ale počet zhlédnutých stránek, a to o 12,5 procenta z PC a o 10,5 procenta z mobilů.
Praha (ČTK)