lupa x
user

Brněnský start-up mění logistiku, šetří zákazníkům asi pětinu nákladů na dopravu

Brněnský start-up mění logistiku, šetří zákazníkům asi pětinu nákladů na dopravu

27.11.2023 , Aktualizováno 26.11.2023

Redakce

Brněnská startupová firma Wereldo postupně mění zažité mechanismy v logistice. Před dvěma lety vyvinula a stále zdokonaluje software, díky němuž dokáže lépe plánovat přepravu paletových zásilek a balíků. Zákazníkům tak v dokáže v průměru ušetřit 20 procent nákladů na dopravu. Kamiony jezdí vytíženější, software vybírá vhodné svozové trasy, řekl ČTK zakladatel a ředitel firmy Tomáš Zahradník.

Brněnský start-up mění logistiku, šetří zákazníkům asi pětinu nákladů na dopravu

Foto: Shutterstock

Jelikož efektivnější doprava znamená i menší množství vyprodukovaných emisí, získala firma ocenění v prvním ročníku soutěže Start-up roku Jihomoravského kraje – Cena za udržitelnost.

Zahradník s kolegou odešli před pěti lety z Kiwi.com, tedy firmy, která působí v Brně a prodává letenky. Jejich cílem bylo založit vlastní firmu, která bude fungovat v logistice. Původně vytvářeli software, který nabízeli výrobním firmám, ale ukázalo se, že bude efektivnější, když se softwarem budou pracovat sami a nabízet firmám kompletní logistickou službu. Zvlášť poté, co studie ukázaly, že dokážou plánovat rozvážení zásilek tak efektivně, že umí uspořit průměrně pětinu nákladů.

„Pronajali jsme si první kamion a několik měsíců jezdil víceméně prázdný, byli jsme v červených číslech. Získání prvních zákazníků bylo nejtěžší, ale kolegové vyvinuli maximální úsilí. Snažíme se o osobní přístup a nyní se nám daří již snáze získávat další zákazníky. Trh je obrovský,“ uvedl Zahradník. Postupně si proto pronajímá firma další kamiony i s řidiči. Kamiony nejsou problém, řidiči ano, dodal.

Vlastní kamiony však Zahradník nechce a hodlá zůstat technologickou firmou, která se bude starat o vývoj softwaru a dispečink.

Zatím vozí společnost zásilky v Jihomoravském, Zlínském a Olomouckém kraji. Pokud je potřeba je převézt jinam, má smluvní partnery, kteří z depa zásilku převážejí dále. „Postupně plánujeme další regionální rozvoj a s ohledem na to chceme do týmu přibírat i obchodníky, dispečery i vývojáře. Chceme získat kvalitní pracovníky a podle toho, jak se nám to bude dařit, se můžeme rozvíjet,“ řekl Zahradník. Před dvěma lety měla firma sedm lidí, dnes je na dvojnásobku.

S tím, jak postupně firma získává podíl na trhu, rostou úměrně tomu i tržby. Za hospodářský rok, který končil letos v červenci, se meziročně zvýšily téměř třiapůlkrát a za aktuální hospodářský rok by měly vzrůst zhruba třikrát. I přes postupný růst zatím firma zůstává v prostorech Jihomoravského inovačního centra, které start-upu pomohlo vyrůst z úplných začátků do současné podoby.

Brno (ČTK)

Hlavní stránka