lupa x
user

Počet uživatelů posílání krizových informací O2 stoupl za tři roky o 40 procent

Počet uživatelů posílání krizových informací O2 stoupl za tři roky o 40 procent

31.01.2024 , Aktualizováno 30.01.2024

Redakce

Počet uživatelů krizové informační služby O2 se za poslední tři roky zvýšil o 40 procent. Služba pod označením KISS (Krizový informační a svolávací systém) jen loni pomáhala státní správě, záchranným složkám či firmám rozesíláním varování o 18 000 incidentech na mobilní telefony lidí. Celkem za deset let fungování varovala nebo informovala v rámci 90.000 případů ohrožení obyvatel.

Počet uživatelů posílání krizových informací O2 stoupl za tři roky o 40 procent

Foto: Shutterstock 

Krizový informační a svolávací systém od O2 prostřednictvím mobilní sítě varuje před nebezpečím, pomáhá záchranářům rychle se dostat k lidem v ohrožení života nebo třeba okamžitě svolá krizový tým. Rozesílané informace se přitom dostanou na všechny mobilní telefony v daném místě nebo na mobily podle předem stanoveného scénáře.

„O2 KISS dokáže pomoci v případě ohrožení střelcem nebo násilníkem, svolává krizové štáby, pomáhá při vyhlašování a řízení traumaplánů, při nehodách nebo jiných mimořádných situacích. Právě v takových chvílích je rychlost a spolehlivost komunikace rozhodující a každá sekunda se počítá. Díky předem stanovených a scénářů oslovuje a v jeden moment informuje desítky i stovky lidí najednou a pomáhá tak řídit a zvládat mimořádné situace centralizovaně,“ uvedl obchodní ředitel O2 Tomáš Linhart.

Díky tomu, že je vystavěný přímo na páteřní síti O2, je doba odezvy v případě spuštění scénáře minimální. To komunikaci dělá nejen rychlou, ale především maximálně bezpečnou a dostupnou.

Za dobu svého fungování Krizový informační a svolávací systém od O2 rozeslal více než 6,25 milionu SMS a provedl 575.000 volání.

Zájem o KISS se v posledních týdnech, i vzhledem k událostem, které otevřely debatu o ochraně měkkých cílů a včasném varování ohrožených lidí, zvýšil. O2 jej proto chce nabídnout i státu a jeho organizacím jako systémové řešení.

Praha (ČTK)

Hlavní stránka