lupa x
user

Prodejce módy Zalando přestane používat zavádějící etikety o udržitelnosti

Prodejce módy Zalando přestane používat zavádějící etikety o udržitelnosti

26.02.2024 , Aktualizováno 23.02.2024

Redakce

Německý internetový prodejce textilu Zalando se zavázal, že ze svého webu odstraní zavádějící etikety a symboly udržitelnosti. Ve čtvrtek to na svém webu uvedla Evropská komise (EK). Od 15. dubna 2024 se tak u nabízených výrobků již nebudou objevovat symboly, jako jsou listy nebo stromy.

Prodejce módy Zalando přestane používat zavádějící etikety o udržitelnosti

Foto: Shutterstock

Namísto dosavadní praxe chce internetový prodejce v budoucnu poskytovat jasné informace o konkrétním výrobku, například procento použitých recyklovaných materiálů.

Síť pro spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele (CPC), kterou koordinuje Evropská komise, se na společnost Zalando zaměřila v roce 2022. Podle právních předpisů EU musí firmy poskytovat spotřebitelům pravdivé informace a nesmí je uvádět v omyl s cílem ovlivnit jejich rozhodnutí.

Obchod Zalando dříve označoval výrobky stromy či listy, pokud splňovaly jedno z kritérií udržitelnosti. Mohly na příklad obsahovat ekologické nebo inovativní materiály, přírodní složky nebo to bylo zboží, které se netestovalo na zvířatech.

Zalando je největší internetový prodejce módy v Evropě. Od roku 2018 zasílá zboží i do České republiky.

Brusel (ČTK)

Hlavní stránka