lupa x
user

Investice do marketingové komunikace příští rok stoupnou na 139 miliard

Investice do marketingové komunikace příští rok stoupnou na 139 miliard

30.11.2021

Redakce

Investice do marketingové komunikace příští rok stoupnou na 139 miliard

Investice do marketingové komunikace v příštím roce porostou o 12 procent na 139,4 miliardy korun. Investice do mediálních kanálů vzrostou o šest procent na 77,1 miliardy Kč, nemediální formy komunikace čeká zvýšení o pětinu na 63,7 miliardy Kč. Vyplývá to ze zářijového výzkumu marketingových investic v ČR, který pro Asociaci komunikačních agentur (AKA) zpracovala agentura Nielsen Admosphere.

Reklamní trh v roce 2022 poroste podle Davida Čermáka z AKA i přes nepříznivé dopady inflace a koronaviru. „Vývoj nemediálního trhu je nejrychlejší za posledních šest let. Klienti chtějí stále více prodávat. A tím rychleji rostou požadavky na aktivity na podporu prodeje,” dodal.

Naprostá většina dotázaných marketingových pracovníků ve výzkumu uvedla, že zachovává svůj rozpočet podle plánů, 44 procent dokonce plánuje rozpočty navyšovat. Jen 13 procent dotázaných bylo nuceno rozpočty na rok 2022 snižovat.

U mediálních kanálů byl v době covidu největší pokles mezi venkovní reklamou, v tištěné reklamě a v rádiích. Naopak dlouhodobě jsou stále na vzestupu investice do televizní reklamy. A vysoký nárůst nastal v on-line reklamě.

Mezi nemediální kanály, které mají příští rok růst třikrát rychleji než reklama v médiích, patří například spotřebitelské soutěže, věrnostní programy, podpora v obchodech, přímý marketing, ochutnávky a roadshows.

Podle odborníků bude možné sledovat snahu dohnat to, co loni nebylo možné. „Klienti do budoucna očekávají, že budou moci realizovat aktivity, které předtím nemohli. Největší zájem tak v nemediálních kanálech je o prodej tváří v tvář, nákupní marketing a podobné aktivity, během kterých je nutná interakce se spotřebitelem,“ dodal Čermák.

Asociace komunikačních agentur je výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace sdružující mediální, reklamní, CRM a marketingové agentury. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. Rovněž dbá o etické standardy komerční komunikace prostřednictvím Rady pro reklamu.

 

Praha (ČTK)

Hlavní stránka