lupa x
user

Amazon vyvinul technologii pro nákupy v obchodech s oblečením bez pokladen

Amazon vyvinul technologii pro nákupy v obchodech s oblečením bez pokladen

20.09.2023 , Aktualizováno 21.09.2023

Redakce

Americká společnosti Amazon.com vyvinula novou verzi své technologie pro nakupování v obchodech bez pokladen, která je určená pro prodejny s oblečením. Chce tak rozšířit svůj systém nákupů i mimo obchody se smíšeným zbožím a potravinami, uvedla agentura Bloomberg.

Amazon vyvinul technologii pro nákupy v obchodech s oblečením bez pokladen

Foto: Shutterstock

Nejnovější verze technologie Just Walk Out Amazonu využívá ke sledování oděvů radiofrekvenční identifikaci, tzv. RFID. Dosavadní systém Amazonu spoléhá na kamery umístěné na stropě a senzory na regálech, které určují, kdo si bere jaké zboží. Technologie pak při odchodu z obchodu automaticky strhává peníze z karty, kterou má zákazník u firmy zaregistrovanou. Systém však může mít problém rozlišit zboží, které si je podobné hmotností a vzhledem.

Na řadu tak nyní přichází RFID čipy, které jsou připevněné na jednotlivých položkách a sledovány pevnými čtečkami uvnitř obchodu. Tato technologie existuje již desítky let a používá se především ke sledování zásob a odhalování zlodějů v obchodech.

Amazon technologii Just Walk Out nasadil v několika desítkách prodejen se smíšeným zbožím Go a prodejnách potravin Fresh, ale také v obchodech provozovaných v rámci licenčních dohod, zvláště na letištích a sportovních stadionech. Zatím není jasné, kolik prodejců oděvů bude mít zájem používat novou verzi kvůli obavám, že by se museli při používání důležité technologie spoléhat na svého tvrdého konkurenta.

Amazon již novou technologii využívající RFIDá používá v obchodech pro fanoušky ve dvou sportovních arénách v Seattlu.

New York (ČTK)

Hlavní stránka