lupa x
user

Průzkum: Regulaci venkovní reklamy by uvítaly více než čtyři pětiny Pražanů

Průzkum: Regulaci venkovní reklamy by uvítaly více než čtyři pětiny Pražanů

03.12.2023 , Aktualizováno 30.11.2023

Redakce

Regulaci venkovní reklamy by uvítaly více než čtyři pětiny Pražanů. Nejčastěji by se podle nich měla vztahovat na billboardy a bigboardy, tedy velké osvětlené venkovní reklamy, a reklamy na sloupech veřejného osvětlení. Nesouhlas s regulací vyjádřilo 15 procent respondentů. Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos pro Sdružení českých firem venkovní reklamy.

Průzkum: Regulaci venkovní reklamy by uvítaly více než čtyři pětiny Pražanů

Foto: Shutterstock 

Pražský magistrát plánuje úpravy opatření k regulaci venkovních reklamních ploch. Kvůli námitkám antimonopolního úřadu (ÚOHS) připravuje novelizaci nařízení o regulaci reklamních plachet a chce se zabývat také billboardy. V polovině listopadu pražští radní schválili, že za určitých podmínek opět povolí reklamní plachty. Nařízení od října 2021 rozšířilo zákaz reklamních plachet z památkové rezervace na mnohem větší část metropole, některé reklamní firmy ale úpravu napadly u antimonopolního úřadu. Ten zatím ve věci nerozhodl. Podle informací zástupců města se však kloní k argumentaci firem, že zákazem šíření reklamy prostřednictvím plachet jsou zvýhodněny společnosti využívající jiné typy ploch.

Regulaci billboardů a bigboardů by podle průzkumu preferovalo 80 procent Pražanů, reklamy na sloupech veřejného osvětlení by regulovalo 61 procent obyvatel metropole. Zhruba polovina respondentů by stanovila podmínky pro reklamy na mostech a pro reklamní plachty a malby na fasádách, 30 procent pak pro reklamu na vozech městské hromadné dopravy (MHD). Kolem čtvrtiny lidí v hlavním městě je pro regulaci reklamy v prostoru MHD a pro regulaci takzvaných citilight vitrín (CLV reklama). Autoři podotkli, že do výzkumu nebyla zahrnuta reklama na vlakových nádražích, v prostorách metra, ani nové digitální reklamní CLV obrazovky na městském mobiliáři.

Celkově Pražanům nejvíce vadí video reklama na internetu, která obtěžuje 80 procent obyvatel. Reklama v televizi vadí třem čtvrtinám a reklamní příspěvky na sociálních sítích třem pětinám respondentů. „Ze zkoumaných typů je nejméně obtěžují reklamy v novinách a časopisech a venkovní reklama,“ uvedli autoři průzkumu.

Do průzkumu se letos v září zapojila zhruba tisícovka obyvatel Prahy starších 18 let.

Praha (ČTK)

Hlavní stránka