lupa x
user

Službu plateb na kontakt si za měsíc aktivovalo přes 400 000 lidí

Službu plateb na kontakt si za měsíc aktivovalo přes 400 000 lidí

18.12.2023

Redakce

Službu platby na kontakt, kdy místo čísla účtu v internetovém či mobilním bankovnictví stačí zadat mobilní číslo příjemce platby, si za první měsíc od spuštění aktivovalo přes 400 000 lidí. Pomocí služby uskutečnili desítky tisíc plateb, vyplývá z vyjádření bank, které službu svým klientům nabídly. Platbu na kontakt zatím podporuje šest bank, další dvě se chtějí připojit příští rok.

Službu plateb na kontakt si za měsíc aktivovalo přes 400 000 lidí

Foto: Shutterstock

U Air Bank si platbu na kontakt aktivovalo 110.000 klientů. „V prvních dnech od spuštění byli klienti zvědaví a službu si hlavně zkoušeli. Počet plateb dosahoval k i čtyřem tisícům denně. Nyní službu denně využívá přibližně tisícovka našich klientů denně. Počet je stabilizovaný už několik týdnů a drží se denně na podobné úrovni,“ řekla ČTK mluvčí Air Bank Jana Pokorná.

Službu si aktivovalo také 100.000 klientů České spořitelny, z nichž 80.000 ji podle mluvčího Filipa Hrubého aktivně využívá. „Objem odchozích plateb již překročil čtyři miliony, zatímco objem příchozích plateb je již více než sedm milionů. Stále platí, že z hlediska objemu se zhruba polovina transakcí pohybuje v řádu desítek korun, zatímco druhá polovina v řádu stovek korun,“ řekl ČTK Hrubý.

Také u ČSOB si službu aktivovalo 100.000 klientů. „Ukazuje se, že pokud je placení stejně snadné jako volání, tak jde o ideální zákaznickou potřebu. Číslo účtu je totiž na rozdíl od mobilu pro většinu lidí složité k zapamatování i používání,“ uvedl výkonný ředitel za oblast Daily Banking v ČSOB Vladimír Vojtíšek.

Mezi klienty Raiffeisenbank si platbu na kontakt aktivovalo kolem 60.000 lidí, což odpovídá předpokladům banky. „Klienti za první měsíc úspěšně odeslali 15.000 plateb. V 33.000 případů si vyzkoušeli, že pro platbu stačí vybrat příjemce ze seznamu kontaktů, a ujistili se, že jim platbu mohou v budoucnu takto poslat,“ uvedla banka.

U Komerční banky se počet registrovaných klientů blíží 50.000, plateb na kontakt zatím uskutečnili desítky tisíc, sdělila ČTK mluvčí banky Šárka Nevoralová. Fio banka zatím registruje 10.000 klientů s aktivovanou službou a zhruba 5000 plateb provedených za měsíc jejího fungování, uvedl mluvčí banky Jakub Heřmánek.

Lidé se ke službě musí aktivně přihlásit prostřednictvím své banky. Čísla jsou registrovaná v České národní bance. V registru ČNB je možné uchovávat k jednomu číslu účtu více telefonních čísel, například u společného účtu manželů. Naopak k jednomu telefonnímu číslu nelze přiřadit více čísel účtů. Telefonní čísla nezařazená do registru ČNB nebudou moci platbu na kontakt přijímat. Peníze tedy z účtu neodejdou. Platbu na kontakt je možné zadat jen v korunách a minimální částka je jedna koruna, maximální 5000 korun.

Službu platby na kontakt zatím spustily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Komerční banka a Raiffeisenbank. Moneta a UniCredit Bank ji nabídnou v příštím roce.

Praha (ČTK)

Hlavní stránka