lupa x
user

Nová kampaň DPMB #jakodoma upozorňuje na nevhodné chování v MHD

Nová kampaň DPMB #jakodoma upozorňuje na nevhodné chování v MHD

24.05.2024 , Aktualizováno 23.05.2024

Redakce

Dopravní podnik města Brna spustil novou kampaň #jakodoma, která upozorňuje na nevhodné chování v prostředcích MHD. Situace, ke kterým denně dochází, zpracoval formou komiksů, které jsou k vidění ve vozech. Slibuje si od toho, že nad svým chováním budou cestující více přemýšlet.

Nová kampaň DPMB #jakodoma upozorňuje na nevhodné chování v MHD

Foto: Shutterstock

„Jídlo a pití v našich vozech, hlasité telefonování, které obtěžuje ostatní, dobíhání – to jsou časté nešvary, se kterými se dennodenně setkáváme a které často ovlivňují kvalitu naší služby. Na nevhodné chování ostatních si stěžují i sami cestující. Je proto důležité o pravidlech cestování znovu informovat. Stejně jako u ostatních kampaní, využíváme formu, která má nejen vzdělat, ale i pobavit. Komiksy přináší dvanáct příběhů a témat, která řešíme nejčastěji. Chceme, aby se cestující v MHD cítili jako doma, ale zároveň je prosíme, aby se také tak chovali,“ řekl Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

S kampaní #jakodoma se cestující mohou setkat ve vozech MHD, kde jsou umístěny letáky ve fabionech, v LCD monitorech, na sociálních sítích DPMB nebo v časopisu Šalina. „Témata jsme volili nejen na základě zpětné vazby od cestujících, ale také zkušenosti řidičů. Kampaň podpoříme nasazením našich preventistů, kteří budou ve vozech na nevhodné chování cestující upozorňovat,“ dodal Havránek. S jejich aktivitou má podnik dobré zkušenosti.

„V minulém roce jsme zorganizovali akci s pracovním názvem „Stoupni a jeď“, kdy naši preventisté vlídně vyzývali mladší cestující, aby pustili sednout starší osoby. Během týdne provedli kontrolu šesti set vozů a byli svědky 166 případů, kdy tak cestující učinili až po jejich žádosti, nikoli sami od sebe,“ uvedl Vít Prýgl, vedoucí tarifního odboru Dopravního podniku města Brna. Podnik tehdy akci podpořil i dvoutýdenním hlášením ve vozech. „Je to problém dnešní doby, kdy jsme všichni zahledění do telefonů a méně vnímáme, co se děje kolem nás. Snadno nám pak unikne, že vedle nás v MHD stojí starší člověk, který by si potřeboval sednout,“ vysvětlil Prýgl.

Další kapitolou je pak dobíhání spojů. Podle přepravních podmínek musí být cestující připraveni na zastávce a řidič nemá povinnost čekat. Dobíhající tak zdržuje dopravu a mnohdy ohrožuje své zdraví. „Lidé například běží přes silnici na červenou, vbíhají do tramvajové trati bez rozhlédnutí, dělají to i rodiče s dětmi nebo senioři. Je čas veřejnost učit, že se nedobíhá a je bezpečnější počkat na další spoj, vždyť jede za pár minut,“ dodal Havránek.

Zdroj: Dopravní podnik města Brna

Hlavní stránka