Prima: Přetáčením reklam přicházíme až o 300 milionů korun za rok
28.04.2022 , Aktualizováno 17.05.2022
Televizní skupina Prima podle svého propočtu přichází kvůli přetáčení reklam až o 300 milionů korun ročně. Reklamy při zpětném zhlédnutí pořadů přetáčí dvě třetiny lidí. Prima od června přetáčení reklamních spotů omezí. Uvedla to v tiskové zprávě. Kvůli podmínkám omezení přetáčení byla Prima na začátku roku ve sporu s operátorem O2, který se obával zhoršení uživatelského komfortu nebo výrazně vyšších nákladů pro diváky.
V posledních letech se podle ředitele pro strategii Primy Lukáše Kubáta počet domácností, které využívají IPTV (televizní vysílání přes internet), téměř ztrojnásobil. Uživatelé si podle něj oblíbili zpětné přehrávání pořadů a spolu s tím se i naučili přetáčet reklamy. Reklama je přitom pro komerční televizi hlavní zdroj příjmů.
„Situace, kdy se nám snižuje objem odsledované reklamy, a zároveň rostou náklady na výrobu našich pořadů v důsledku zdražování na trhu, byla pro nás, skupinu Prima, již neúnosná, proto od 1. června omezujeme přetáčení reklamy, abychom mohli i nadále vyrábět pořady pro diváky v kvalitě, na kterou jsou zvyklí,“ dodal Kubát.
Prima od května spustí komunikační kampaň, která má divákům vysvětlit, že příjmy z reklam jsou pro ní jako komerční televizi zcela zásadní. Kampaň navazuje na plošné zavedení omezení přetáčení reklamy, které bude od 1. června platit na všech kanálech Primy v rámci odloženého sledování pořadů u diváků, kteří sledují televizi přes IPTV.
Podmínky nastavení omezení možnosti přetáčení reklamy řešila Prima s jednotlivými operátory déle než rok. Jaké poskytnou nabídky pro své uživatele, je podle Kubáta v režii IPTV operátorů, a záleží jen na jejich obchodní politice. Kromě varianty s plnou reklamou jim skupina nabídla různé varianty zkrácení reklamního bloku, či dokonce možnost zakoupení práva sledovat pořady zcela bez reklam, a vylepšit tak uživatelský zážitek.
Kampaň #Nepřetáčej představuje tři oblíbené pořady skupiny Prima, jak by vypadaly v levných kulisách a provedení. Za jejím konceptem stojí agentura Jinej Gang. Realizace se ujala produkční společnost Ad kolektiv.
Skupina Prima provozuje celoplošné televizní vysílání programů Prima, CNN Prima News, Prima Cool, Prima Zoom, Prima Max, Prima Love, Prima Krimi, Prima Star a Prima Show. Kromě toho patří skupině také weby, například iPrima.cz.
Praha (ČTK)