lupa x
user

Nejúspěšnější reklamní spot na českém YouTube mělo loni Penny

Nejúspěšnější reklamní spot na českém YouTube mělo loni Penny

08.05.2024 , Aktualizováno 07.05.2024

Redakce

Nejúspěšnějším reklamním videem na české verzi serveru YouTube se za loňský rok stal spot Penny s Michalem Suchánkem a Richardem Genzerem "Zacvičili jsme s cenami“. Druhé místo obsadila Škoda Auto za spot s Ondřejem Vetchým k elektromobilitě a třetí místo McDonald’s za video "Kuře s broskví v kelímku“. Vyplývá to z žebříčku YouTube Ads Leaderboard, který srovnává úspěšnost reklamních spotů na základě počtu zhlédnutí a interakce diváků.

Nejúspěšnější reklamní spot na českém YouTube mělo loni Penny

„Úspěšné reklamy na YouTube mají historicky několik shodných rysů. Tím nejzákladnějším je humor, dále známé osobnosti a hudba. Audio složka je důležitá, protože 97 procent videí na YouTube si lidé pouští se zapnutým zvukem. Hudba pomohla několika spotům, proto na tvůrce reklam apelujeme, aby pracovali s voice-overem – například branding ve voice-overu patří mezi nejefektivnější,“ řekl serveru Mediaguru Petr Houzar, který má kampaně na YouTube na starosti.

Nejúspěšnější spot pro Penny je podle Houzara příkladem mixu všech atributů. Jde o klasický 30 vteřinový spot, který pracuje s vtipem, známými tvářemi a hudbou. Video Škody je zase příklad obsahového marketingu. Spot McDonald’s o sladkokyselé omáčce pak úspěšně zacílil na mladší generaci Z.

Na dalších místech žebříčku skončily Fio Banka, T-Mobile, Kaufland nebo Air Bank. První desítku uzavírají Relax, Tiger Energy Dring a Maybelline.

Praha (ČTK)

Hlavní stránka