lupa x
user

Menší online vydavatelství chtějí společně uspět v tendrech na reklamu

Menší online vydavatelství chtějí společně uspět v tendrech na reklamu

22.08.2023 , Aktualizováno 21.08.2023

Redakce

Menší a střední online vydavatelství vytvořila společnou organizaci Kuráž media. Má zvýšit jejich šance v tendrech na online reklamu, v nichž budou nabízet spojenou návštěvnost svých serverů. Za projektem stojí Asociace online vydavatelů (AOV), která zastupuje téměř 30 menších a středních vydavatelů v Česku. Informuje o tom server Lupa.cz.

Menší online vydavatelství chtějí společně uspět v tendrech na reklamu

Foto: Shutterstock 

„Menší a střední vydavatelé často nemají šanci uspět ve státních či soukromých tendrech na online reklamu. Proto jsme postavili společnou zastřešující organizaci, která sdruží reklamní výtlak,“ sdělil serveru předseda AOV Libor Matoušek. Noví členové jsou do Kuráž media vybíráni a zváni osobně organizátory. Momentálně jsou zapojení například Echo24, Forum24, Drbna, Deník N, HlídacíPes.org, i60, Internet Info, Reportér Magazín nebo Voxpot.

„Mluvíme například s úřadem vlády, aby zadání jejich reklamních tendrů byla formulována tak, aby na ně dosáhli i menší hráči, a ne jenom tři největší (CNC, Mafra, VLM),“ podotkl Matoušek.

Ze získaných peněz bude Kuráž media strhávat 23 procent na svůj provoz. Rozdělení peněz by pak nemělo záviset na velikosti zapojených vydavatelství. „Chceme být trochu inovativní a podpořit i ty nejmenší, proto minoritní část objemu kampaně bude rozdělována mezi zapojené vydavatele rovnoměrně a většina pak podle slíbeného a dodaného mediálního výkonu. Dojde tak k jisté bonifikaci těch menších,“ uvedl ředitel Kuráž media Tomáš Řehák.

V budoucnu by část financí mohla získat AOV na financování své činnosti. Počítá se také s tím, že peníze bude inkasovat i spolek Independent Media Club (IMC), který je bude reinvestovat do zapojených serverů. „Bude také pojistkou třeba pro případ, kdy by se nějaké médium dostalo do finančních potíží a potřebovalo pomoc,“ uvedl Matoušek. AOV vlastní 60 procent v Kuráž media, IMC zbylých 40 procent.

Návštěvnost zapojených serverů bude Kuráž media vykazovat pomocí standardního měření Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Chce také zapojit dosud neměřená média do NetMonitoru a spolu s těmi, která už měřena jsou, vystavit společný takzvaný pack Kuráž Media.

Praha  (ČTK)

Hlavní stránka