Za podprsenky Češky ročně utratí v průměru 1 500 Kč, za kalhotky 1 000 Kč
22.08.2022
Za podprsenky Češky podle průzkumu e-shopu Astratex ročně utratí v průměru 1 500 korun, za kalhotky 1 000 korun. Spodní prádlo nakupuje 42 procent žen dvakrát až třikrát ročně. Při výběru nejméně hledí na značku, spíše sledují kvalitu a cenu. I zákaznice s menším příjmem přitom vyhledávají ve srovnání s předchozími lety častěji kvalitnější a dražší zboží.
Foto: Shutterstock
Největší skupina žen je za podprsenku na běžné denní nošení ochotna vydat 500 až 1000 korun, druhá nejsilnější skupina oslovených za ni nezaplatí více než 500 korun. Nad 2000 korun má ale připraveno 16 procent zákaznic, nejčastěji tuto sumu utrácejí ženy mezi 40 a 49 lety.
Kalhotky chce většina žen pořídit do 100 korun, nad 500 korun za ně dá jen jedno procento respondentek. Více peněz Češky investují do kalhotek pro zvláštní nebo slavnostní příležitost. Nad 500 korun za ně zaplatí osm procent žen.
Ženy si chtějí spodní prádlo vybírat v kamenných prodejnách, od roku 2020 se v nich podle Astratexu prodalo 44 procent tohoto zboží. Dalších 22 procent připadlo na super a hypermarkety, případně tržnice. Zbytek patřil on-line prodejcům.
Průzkum dále ukázal, že spodní prádlo si ženy vybírají především podle designu a střihu. Následně pozornost věnují materiálu, barvě a ceně, a to přibližně ve stejné úrovni. „Největší nejistotu při nákupu spodního prádla v e-shopech mají zákaznice z toho, že jim právě střih nesedne, nebo nebude vyhovovat velikost. Naopak výhodu vidí v možnosti nákupu v kterékoliv části dne a vybírat si, jak dlouho chtějí,“ uvedl marketingový ředitel Astratexu Karol Guláš.
V souvislosti s vysokou inflací lze podle Guláše vnímat obecnou orientaci zákaznic na levnější zboží, a to buď dražší ve slevě nebo sortiment za nižší ceny.
Průzkum Astratex uskutečnil mezi 800 ženami ve věku 18 až 59 let, které nakoupily on-line v posledním půl roce.
Meziroční inflace dosáhla v červenci podle dat Českého statistického úřadu 17,5 procenta, bylo to 0,3 procentního bodu více než v červnu. Ceny oblečení byly podle statistiků a České bankovní asociace meziročně vyšší o 21 procent, meziměsíčně ale zůstaly na stejné úrovni.
Praha (ČTK)