lupa x
user
Američanka propagující na YouTube přísnou výchovu jde do vězení za týrání dětí

22.02.2024 13:23

Redakce

Američanka propagující na YouTube přísnou výchovu jde do vězení za týrání dětí

Americký soud poslal za týrání potomků do vězení ženu, jejíž videa doporučující přísnou výchovu dětí získala velkou sledovanost. Matka šesti si v úterý u soudu ve státě Utah vyslechla verdikt, na jehož základě stráví ve vězení nejméně čtyři a nejvíce 30 let. Během emotivní řeči v soudní síni se svým dětem v slzách omluvila, napsala agentura AP.

soud YouTube
Deník N: Zadlužená TV Barrandov získala od soudu moratorium, umožní ji fungovat

19.01.2024 12:59

Redakce

Deník N: Zadlužená TV Barrandov získala od soudu moratorium, umožní ji fungovat

Zadlužená společnost Barrandov Televizní Studio má kvůli exekuci zablokované bankovní účty a nemůže provádět finanční operace. Firma Jaromíra Soukupa a Jana Čermáka ale nyní získala dočasnou ochranu před klíčovým věřitelem, který účty zablokoval, uvedl Deník N. Městský soud v Praze podle něj v pondělí povolil televizní společnosti využít nově vzniklého institutu individuálního moratoria, což firmě umožní ochranu před věřitelem a umožní jí dál fungovat.

média soud

Soud

ÚS zamítl stížnost ČEZ ve sporu s Greenpeace týkající se upraveného spotu

ÚS zamítl stížnost ČEZ ve sporu s Greenpeace týkající se upraveného spotu

19.01.2024 10:33

Redakce

soud

Ústavní soud (ÚS) zamítl stížnost energetického podniku ČEZ ve sporu s nevládní ekologickou organizací Greenpeace. Již z úvodu pozměněného spotu bylo zřejmé, že nejde o oficiální reklamu ČEZ, ale o snahu s nadsázkou či ironií upozornit na dopady činnosti podniku na životní prostředí, uvedl dnes soudce zpravodaj Pavel Šámal. Aktivisté do reklamního spotu ČEZ přidali záběry poškozených lesů a lesních požárů. Video doplnili textem, že ČEZ svou činností škodí životnímu prostředí. Energetický podnik to pokládal za neoprávněné užití spotu.

ÚS odmítl stížnost proti blokaci některých webů po ruském vpádu na Ukrajinu

ÚS odmítl stížnost proti blokaci některých webů po ruském vpádu na Ukrajinu

15.01.2024 18:35

Redakce

internet Rusko soud

Ústavní soud (ÚS) odmítl stížnost advokáta z Prahy, který neúspěšně zpochybnil dočasné zablokování některých českých webů po vpádu ruských vojsk na Ukrajinu v roce 2022. Důvodem zablokování, které trvalo čtvrt roku, byla obava vlády z šíření dezinformací. Muž si stěžoval na to, že kvůli blokací webů nemohl čerpat informace, které čerpat chtěl. Ústavní soudci stížnost označili za zjevně neopodstatněnou, zjistila ČTK z usnesení publikovaného v databázi soudu.

Sestra Marešová má nárok na 700.000 Kč od Mafry, rozhodl znovu Nejvyšší soud

Sestra Marešová má nárok na 700.000 Kč od Mafry, rozhodl znovu Nejvyšší soud

01.11.2023 07:37

Redakce

média nemocnice soud

Zdravotní sestra Věra Marešová má nárok na odškodnění 700.000 korun od vydavatelství Mafra. Nejvyšší soud (NS) zamítl dovolání Mafry. Sporem se musel zabývat opakovaně poté, co stížnosti Mafry vyhověl Ústavní soud. Vydavatelství podle pravomocného verdiktu nerespektovalo presumpci neviny při informování o trestním stíhání Marešové. Nové rozhodnutí NS je dočasně zpřístupněné na úřední desce. Vyjádření vydavatelství Mafra ČTK shání.

ÚS zamítl stížnost advokáta Pokorného, od Besta nedostane náklady v plné výši

ÚS zamítl stížnost advokáta Pokorného, od Besta nedostane náklady v plné výši

18.10.2023 12:13

Redakce

média právo soud

Ústavní soud (ÚS) zamítl stížnost advokáta Radka Pokorného, jenž vedl spor s novinářem Erikem Bestem a jeho vydavatelstvím. Dosáhl omluvy za tvrzení v článku o mýtném tendru, nikoliv peněžitého odškodnění. Městský soud v Praze mu přiznal jen část nákladů řízení. ÚS dnes rozhodnutí o nákladech potvrdil. Plná náhrada nemusí nastupovat automaticky, je-li to odůvodněno okolnostmi případu, uvedl soudce zpravodaj Vojtěch Šimíček.